Wednesday, January 16, 2008

Kenali diriku...

Alhamdulillah... Tanggal 25 Januari 1986 merupakan hari permulaan kehidupan saya di muka bumi ini. Bertempat di Parit Raja Ahmad, Batu Pahat, saya dilahirkan dalam kelompok keluarga yang sederhana. Anak ke-4 daripada 7 orang adik beradik. Bercita-cita untuk menjadi seorang pendidik dan sekarang sedang mengambil kursus Sains serta Pengajian Islam (Pendidikan) di UTM Skudai, tahun kedua.
Menyertai Pilihanraya Kampus 2007 merupakan satu pengalaman berharga buat saya. Sedar atau tidak, sudah hampir 4 bulan saya menjadi ahli Majlis Perwakilan Pelajar UTM. Tidak dapat dinafikan tugas ini bukanlah suatu tugas yang mudah. Bayangkan... menjadi pemimpin untuk mahasiswa kampus, menjaga kebajikan mereka dan menjadi wakil dalam menyuarakan hak mahasiswa bukanlah satu perkara yang boleh dipandang enteng. Namun, berbekalkan prinsip hidup ”Segalanya kerana Tuhan”, saya yakin setiap yang saya lakukan pasti mendapat manfaatnya. Setiap apa yang saya ceburi samada dalam bidang akademik mahupun kepimpinan bermatlamatkan keredhaan-Nya.
Sedikit pesanan buat diri dan juga rakan-rakan, ingatlah tujuan utama kita berada di kampus, iaitu untuk belajar. Elakkanlah gejala-gejala yang boleh memesongkan niat suci kita sepanjang berada di sini. Semoga kita semua mendapat keampunan dan keredhaan dari-Nya... Akhir kata, jika anda ada masalah atau memerlukan pertolongan, jangan segan silu untuk menghubungi saya. Insya Allah, saya akan cuba menolong anda..

Latar belakang kepimpinan :

Persatuan:
1. Presiden Persatuan Puteri Islam Malaysia, Sek Men Agama Parit Raja 2003
2. Bendahari Kelab Sejarah&Geografi 2003
3. Ahli Persatuan Agama Islam 2003
4. Timbalan Setiausaha Persatuan Mahasiswa Pendidikan 2006/07
5. Timbalan Exco Tarbiyah & Dakwah, KIHAD 2006/07

Aktiviti:
1. Timbalan Pengarah Program Khidmat Tutor Percuma, (KBT KITAB) 2006/07
2. Setiausaha Pertandingan Debat Peringkat UTM
3. wakil pertandingan Tulisan Khat peringkat sekolah
4. wakil pertandingan badminton single peringkat sekolah
5. ketua kawat kaki persatuan puteri Islam Malaysia SMAPR dalam pertandingan kawat sempena merdeka 2003
6. Fasilitator- Study Circle, Perasonality Development Course of The Matriculation Centre IIUM 2004/05
7. peserta pertandingan deklamasi sajak anjuran PSZ UTM 2006
8. wakil debat asean 2007 di USIM 2007
9. wakil debat Piala Di Raja di UiTM Shah Alam 2007

No comments: